powrót na początek   Cesarstwo AbisyniiOpis wyprawyDzień  6
12.09.2002      czwartek
02.01.1995
   poprzedni dzień        następny dzień
Śniadanie o 8:30. Na lotnisko ruszamy o 9:30. Samolot wylatuje o 12:00. Po 30 minutach dolatujemy do Gonder.    Gonder - Pałace Fasylidesa

Gonder (Gondar) miasto leżące u podnóża gór Siemen, na wysokości 2200 m n.p.m., ufundowane przez cesarza Fasylidesa, było stolicą od 1666 do 1864. Znane jest z swoich zamków i kościołów. Zamki były budowane w latach 1632 do 1855 przez różnych władców.

Wsiadamy do 2 busików i jedziemy 20 km do miasta. Po drodze oblega nas tłum ludzi z wyciągniętymi rękami. Dojeżdżamy do centrum, do hotelu Quara. Nauczeni doświadczeniem, najpierw zamawiamy obiad i dopiero po tym idziemy się umyć, rozpakować. Pokój mamy z widokiem na podwórko z bananowcami i klematisami.

Gonder - Pałace Fasylidesa   Zamki Fasylidesa. Zamki, pałace oraz różne inne budynki znajdują się na obszarze 75000 m:2, otoczone wysokimi kamiennymi ścianami. Bilet wstępu kosztuje 50 birów, obejmuje również wstęp do Łaźni Fasylidesa. Kolejne 75 birów za możliwość filmowania.

Wracamy do hotelu. Po drodze mijamy stragan z owocami i wagą wyprodukowaną w Olsztynie.