powrót na początek         Parki Narodowe USA      Opis wyprawy      Dzień 11
  28.07.2001      sobota       poprzedni dzień           następny dzień
Całą noc strasznie lało. Wczoraj wyprane i powieszone pranie jest bardziej mokre niż wieczorem. Teraz wsadzam je do suszarki za 75 centów. Zbieramy się powoli, bo dalej leje. Nie ma chyba nic gorszego niż składać namiot podczas deszczu. W końcu ruszamy o 8:00.

wybrzeże Oregonu   Dzisiaj moja kolej na siedzenie z przodu. Leje i leje. Jedziemy wybrzeżem Pacyfiku. Mijamy kolejne miasteczka: Lincoln City, Newport z ogromnym mostem, Waldport. Ocean jest taki szary, zamglony. Niedaleko Florencji zatrzymujemy się przy jaskini lwów morskich. Za 6,50 $ zjeżdżamy windą w dół do jaskini. Lwów morskich jest tu strasznie dużo. Jest ciemno. Zdjęcia na pewno nie wyjdą. Bardzo ciekawe - mają tyle skał, a prawie wszystkie siedzą na jednej wysepce. Pewnie jest tam ich przywódca. Z jaskini jest też punkt widokowy na skały, o które rozbijają się bardzo wysokie fale i jest mnóstwo ptaków.

wydmy   Pogoda trochę się poprawia. Zatrzymujemy się więc na chwilę, by oglądnąć wydmy.

Zupełnie przestaje padać. Jeszcze kawałek jedziemy wybrzeżem, ale w Reedsport odbijamy w głąb lądu i kierujemy się w stronę następnego parku - Crater Lake.

Na kemping Diamond Lake dojeżdżamy dość wcześnie. Rozbijamy mokre namioty, rozwieszamy wczorajsze pranie, bo nie tylko ja prałam. Do parku Crater Lake wjeżdżamy od północy, przejeżdżamy przez pumeksową pustynię.

Crater Lake   Zbliżamy się do jeziora, które znajduje się w kraterze wulkanu. Wysiadamy z samochodu, strasznie wieje, musimy podejść trochę do góry i dopiero teraz ukazuje się nam niesamowity widok. Jezioro o prześlicznej granatowej wodzie, lekko połyskującej. I jeszcze wysepka Wizard Island. Jej nazwa pochodzi od tego, że kształtem przypomina czapkę czarnoksiężnika. Ta wyspa, to wierzchołek kolejnego wulkanu.

Jezioro jest bardzo głębokie, w najgłębszym miejscu ma 589 m. Oglądamy go z kilku punktów widokowych rozmieszczonych wzdłuż drogi biegnącej wokół krateru.

widok z Watchman'a   Wchodzimy na szczyt The Watchman (2442 m). Teraz mamy jeszcze lepsze widoki, odsłoniły się maleńkie wysepki koło Wizard Island i z góry próbujemy zaglądnąć do wnętrza krateru Wizard Island. Szkoda zostawiać tak piękne widoki, ale jeszcze jutro tu będziemy. Wracamy więc na kemping. Namioty są suchuteńkie. Pranie też.

Po kempingu chodzimy jak na szczudłach, bo jest straszny pył. Ale jest też ciepła woda.

Powrót    poprzedni dzień           następny dzień